Pages

torsdag, juli 09, 2009

Massa frågor?????

Just nu snurrar det massor frågor i mitt huvud, och jag känner en orolig smärta i mitt hjärta.

Har tränat Pyret idag på ett litet jaktprovsupplägg med vilt, och jag kan bara säga att det var inte min Pyret som jag arbetade tillsammans med. Det var den tröttaste, tröttaste gamla golden man kan hitta. Ioch för sig tror jag inte ens att det finns så trötta golden heller, som Pyret uppvisade idag. (Förlåt alla goldenägare, det är inte meningen att stöta sig med er. Det är mer än ett ordspråk jag har hört ett par gånger) Jag vet nämligen att många golden därute i detta avlånga land är hur duktiga som helst, så som sagt ta INTE åt er av det jag skriver…..!;)

Men åter till Pyret, min älskade vän tappade gnistan ja, jag vet inte var. Men som bortblåst var den iallafall när det var hennes tur. Och nu hoppas jag verkligen att det är pga skendräktighet och INTE att hon är sjuk på något sätt. För jag har aldrig sett henne så här loj. Att hon dessutom även tog en bit från andbröstet är inte heller likt henne.

Så ni som har tikar och känner igen beteendet eller liknande får jättegärna höra av sig. För denna typ av “beteende” under skendräktighet har jag aldrig haft på en tik förut.

Men om nu detta är ett typiskt skendräktighetsbeteende så börjar jag mer och mer förstå varför jag gillar hanar mer än tikar….;)

Nu ska Pyret få vila imorgon och sen gör jag ett nytt test på lördag.

0 kommentarer: