Pages

måndag, oktober 06, 2008

Första måltiden

Dagens blogg kommer att bli uppdelad i två avsnitt eftersom det kommer att vara extra foton med idag. Valparna har nämligen fått sitt första riktiga mål mat, och det är alltid en upplevelse att se valparna krypa runt i matskålen och suga i sig maten. För det tar nämligen några dagar innan de har kommit på att man ska äta och inte inte försöka suga i sig maten.

Men vi börjar från början......

Valparna

Här leker den rosa tiken tillsammans med den röda tiken och det går ganska hett till emellanåt. Jag tror att dessa två tikar är de starkaste bland tikarna och nu ska de mäta sig med varandra. Och jag kan väl erkänna att jag är enormt förtjust i de båda.

Valparna

Okey matte, kommer du med mat nu???? Denna gång vann den svarta tiken (rosa band) över den bruna tiken (rött band), men nästa gång är det säkert tvärtom.

Valparna

Här kan ni se att det är den bruna tiken som är först med det mesta som händer i valplådan, om det är slumpen som gör att hon alltid är först eller om denna unga dam är den som kommer att ta för sig även som vuxen. Ja det får vi se, men hur det än är så kommer dt att bli oerhört intressant att följa denna dam upp i det vuxna livet.

Valparna

Och bland hanarna är det den brune hanen som är först med allt. Och sen jag satte på de band och kan följa de på helt andra former, så har jag förstått att det är de bruna som alltid utmärker sig på ett eller annat sätt. Och nu är det inte för att de syns bättre utan ren fakta, för även den brune hanen har börjat tröttna på att vara i valplådan och försöker gå samma väg som sin syster, dvs komma över valplåde kanten. Och det dröjer nog inte länge förrän jag har de båda bruna runt mina fötter på dagarna, medans de andra är snällt kvar i valplådan.

Ni som vill vara med och läsa fortsättningen är välkomna tillbaka under eftermiddagen. Då fortsätter jag på bloggen och mer bilder kommer.

På återseende........grafik

Gästbok

Avdelare

0 kommentarer: