Pages

fredag, oktober 03, 2008

Nya mål

Nu är det riktigt roligt att sitta och titta på när valparna far omkring i valplådan, och nu har jag även satt på valparna olika färgband runt halsen. Jag försökte sy små halsband, men eftersom deras huvud är större än deras halsar så blev det inge bra. Utan jag knöt dom runt halsen istället och hoppas att detta fungerar istället. Jag är dock väldigt nervös eftersom jag inte tycker om att ha halsband på småttingar.

Valparna

Här är en av valparna som redan har tagit steget mot nya mål....

Valparna

Nu har alla valparna fått sina "halsband" och först ut i bloggen är den brune hanen med sitt fina turkosa halsband

Valparna

Här ligger alla 8 med sina nya halsband, och nu ska det bli spännande att se vilken av dessa som hamnar mest på foto.

Jag har även klippt deras klor igen och denna gången passade jag på när de sov som djupast och lät de ligga kvar på filten medans jag klippte. Det är ju så jag även gör med mina vuxna hundar. De får ligga avslappnade på sidan, för då behöver jag inte vara rädd att klippa i pulpan. Valparna var hur duktiga som helst och ännu verkar ingen vara kittlig under tassarna, men det kommer väl.....!

På återseende...... Grafik

Gästbok

Avdelare

0 kommentarer: