Pages

söndag, juli 27, 2008

Jaktprov.....!!!!

Trotsade värmen igår och åkte och startade både Gizmo och Pyret på jaktprov. Att jag inte skulle lyckas med Gizmo hade jag nog räknat ut långt innan, och detta är inte pga att han är en dålig apportör, utan det var andra faktorer som spelade på sin harpa där. Det största problemet med Gizmo är ju att han har så svårt att åka bil, han får ju panik. Och nästa problem med honom var att jag hade ingen chans att kunna lämna honom så han fick någon möjlighet att varva ner innan provet. Vilket resulterade i att när vi äntligen skulle starta var han helt slutkörd och fick därmed också total hjärnsläpp och presterade ingenting. Men jag är ändå jättenöjd med Gizmo, förövrigt så skötte han sig exemplariskt. Så med facit i hand så får numera Gizmo bara vara en sällskapshund och må gott. Vi kommer dock att fortsätta att träna och vara med på de riktiga jakterna som finns på hemmaplan, vi har ju några på gång under hösten om vi har tur....

Pyret däremot kommer jag att starta igen, för hon var enorm på provet. Vad som hände på vattenapporteringen är den stora gåtan som ingen kan lösa????????

Girre däremot har troligtvis ärvt sin mors och morbror Ravens värmekänslighet, så jag och Martina har nu kommit överrens om att Girre "bara" ska starta på proven sent på hösten alt. tidigt på våren.

Gästbok

avdelare

0 kommentarer: