Pages

torsdag, juli 17, 2008

Sista uppisen....!!!!

Nu blir det sista uppdateringen för idag, jag har nu målat väggarna tre gånger med vit färg eftersom den s.k. terracotta färgen på tapeten lyste igenom hela tiden.

Och det resulterar att färgen nu har tagit slut, så den ena väggen är helt omålad, så det blir att åka tillbaka till Bauhaus och köpa mer färg. Det är tur att jag även ska ha vitt i köket så då behöver jag inte vara orolig att få färg över. Det vore ju synd annars om man köper 3 liter vit färg och kanske bara behöver använda va 2 liter......!

Sätter in nya kort på mina väggar så får ni se hur resultatet ser ut hittills, min plan var ju att även hinna måla den gröna färgen. Men eftersom jag var tvungen att lägga tre lager vitt så blir det att gå upp tidigt imorgon istället och köra på så att det ryker i rollen......!

Vardagsrum

Så här såg det ut när jag hade lagt på det andra lagret.... Så ni kan nog förstå min frustration.....

Vardagsrum

Men så här blev det efter det tredje lagret med vit färg, nu är det i alla fall vitt. Det ni ser som fläckar på väggen är luftbubblor, de försvinner när färgen har torkat....!

Nu tänker jag ta en tur med hundarna, de har ju varit otroligt snälla idag som bara har legat och titta på matte medan hon har farit upp och ner som en tok på en stol. Sen blir det en lugn kväll med lite gott att äta och gosa med hundarna.

Ha en bra kväll......

Gästbok

avdelare

0 kommentarer: