Pages

måndag, juli 14, 2008

Premiär.....!!!!

Då har Cheéri fått göra sin premiär tur i båten. Det gick jättebra förutom att hon tyckte att det var dax att hoppa i vattnet när båten saktade in, dock tror jag att Cheéri ångrade sig för till land ville hon inte simma utan började simma runt båten istället. När hon var inne på sitt andra varv bestämde vi att ta upp henne i båten igen, och det tror jag att Cheéri uppskattade. För sen njöt hon av båtturen resten av resan och försökte istället att fånga våg skvalpet.

Linus tog det hela med ro och satt lika still i båten som igår. Han börjar bli som en riktigt sjöbuse. Kanske man skulle döpa om honom till sjörövar Linus. Medans morfar förtöjde båten, så gick jag och Linus på smultronjakt, och vi hittade en hel del. Och Linus tyckte att det var supergott. Han blev alldeles röd runt munnen....!

Efter båtturen åkte vi till affären och köpte svenska jordgubbar, hallon och blåbär. Sen bar det hemåt och satt och njöt ute med att äta upp allt det goda tillsammans med grädde. Efter fikat somnade Linus på trädgårdssoffan och sov gott ett par timmar ute i friska luften, men jag kan säga att det behövde han gott och väl.

Ni kan se bilder från våran dag här >>>>>

Nu ikväll har jag hämtat hem Myzan för imorgon bär det iväg för en ny parning till hennes snygga kavaljer Fille, men denna gång får vi åka längre än till Stockholms skärgård, för Fille och hans familj var tyvärr tvungen att åka hem idag. Så bilen styrs mot Ö-vik någon gång under småtimmarna.

Så nu håller vi alla tummar och tassar vi någonsin har över att Myzan återigen visar sig intresserad att träffa Fille, men annars tar jag denna lilla tur som en liten minisemester. Det är ju så otroligt vackert uppåt landet, så jag får passa på att njuta av naturens skönhet. Men det skulle vara jätteroligt om vi kunde få en parning till.

Min älskade Gizmo känner att Myzan har kommit hem, men jag har stängt in honom ordentligt. Men han vill inte äta och ligger och pratar lite för sig själv. Stackars min lilla pojk, så imorgon när vi kommer hem tänker jag pyssla om honom lite extra.

Nej nu ska jag krypa ner och försöka sova ett par timmar innan jag och Emelie åker till Ö-vik. Emelie som är så snäll och följer med är min blivande kennelflicka samt Myzan´s lillmatte. Jag kommer att ta många foton under vägen upp och hem samt en massa nya bilder på Fille och säkert ett och annat även på Filles mamma Tara och pappa Filur. Men mer om detta i bloggen antingen imorgonkväll eller på torsdag.

God natt!!!!!

Ps! Ni har väl inte missat att jag har börjat skriva i båda valpbloggarna??? Vill ni följa Myzan och Fille valparna hittar ni den här >>>> eller vill ni hellre följa Pyret och Zappa valparna hittar ni den här >>>>

Gästbok

avdelare

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas resan går bra och att det blir en lyckad parning till :) Har tittat på korten och lilla Linus är för söt i sin flytväst och i den blå långa tröjan :D
Kramiz