Pages

tisdag, juli 15, 2008

Långresa.....!!!!

Då blev den en liten nätt resa på 51,3 mil enkel resa för Myzan, Pyret, Cheéri samt Gizmo och självklart även för mig och Emelie. Men vad gör det när man ser hur kärleksparet Myzan och Fille är som gjorda för varandra.

Vi startade redan kl 04.30 och vi fick en helt underbar resa upp, tyvärr höll jag på att glömma bort att jag hade kameran med mig så det var först när vi kom upp till Höga Kusten bron som jag fotade. Här kommer ett litet axplock av bilder från dagen, resten ser ni i fotoalbumet här >>>

Ö-viksresan

Vi stannade en snabbis här för att rasta hundarna och köpa lite att dricka eftersom sen skulle resa gå i nonstop.

Ö-Viksresan

Här har vi kommit fram till Höga Kusten bron och ser även på skylten att vi inte har långt kvar. Skönt börjar nämligen få lite ont i baken......!

Ö-Viksresan

Sen passerade vi ett helt underbart ställe som vi hade tänkt att stanna på när vi åkte hem, men tyvärr ville det sig inte......!

När vi kom fram blev vi ordentligt härligt mottagna med gott kaffe och härligt goa ost och skinksmörgåsar. Men innan vi fikade så fick Gizmo komma ut från bilen och springa runt innan jag lånade hundgården. Gizmo var förresten hur duktig som helst att åka bil idag, kanske han börjar förstå att det kan hända roliga saker också när man ska åka bil......!

Sen var det tjejernas tur att få sträcka på benen efter långturen och det var så helt underbart hemma hos Fille och hans familj för här kunde verkligen hundarna få röra på sig obehindrat utan att vara rädd för varken bilar, tåg eller andra faror. Jag och Kent tog med oss Emelie och hundarna och tog en liten tur i skogen, vilket uppskattades enormt av både mig och hundarna. Jag tror även Emelie tyckte att det var skönt.

När vi kom tillbaka hägrade fikan och efter fikastunden så blev det en ny lyckad parning mellan Myzan och Fille, det var inga som helst tveksamheter. Så mina farhågor på att Myzan skulle vara ovillig flög bort fortare än fortast.

Efter parningen fick alla hundarna vila och pyssla om sig själva och efter ett tag så passade jag, Emelie och Lena att gå en skogstur med Gizmo och Tara (Myzans pappa & Filles mamma)

Ö-Viksresan

Det blev inte så mycket kort idag på hundarna, och fråga mig inte varför jag var så slarvig. Skyller på att jag var trött....!

Men lite kort blev det iallafall som här på min älskade Gizmo tillsammans med Filles lika underbar mamma Tara.

Ö-Viksresan

Här ligger Gizmo och Tara och pustar ut i den kvava värmen, det kändes som om det hängde åska i luften. Men jag njöt av utsikten som jag fick uppleva, man fick nämligen känslan att inte vara i Sverige.. Ni kan se bilder i fotoalbumet som ni hittar här >>>>

När vi kom tillbaka släppte jag ut tjejerna så att de fick mysa på gräsmattan. Sen blev det dax för en helt underbar ny måltid som bestod av härligt grillat kött med tilltugg. Gud vad mätt man blev......!

Sen var det dax för ett nytt försök med parningen, och här måste jag dock berätta vad som hände innan.... Jo, husse skulle gå och rasta Fille, men han var dock inte intresserad av husses förslag utan ville hellre springa till Myzan. Så husse fick "släpa" med sig Fille, och släppte honom på fältet men då var Fille så snabb i vändningen att han drog som en avlöning den snabbaste vägen över fältet och tillbaka till Myzan att när Fille kom tillbaka till Myzan så fick av en liten tillsägelse av Myzan att lugna ner sig och började uppvakta henne. Och det tog inte lång stund innan det var dax för nästa lyckade parning.

Sen blev det dax för kaffe och efterrätt, som återigen var hur god som helst, jag och Emelie blev verkligen härligt omhändertagna under denna dag. För efter fikat var det dax att börja tänka på hemfärden, tyvärr började det regna så jag och Emelie bestämde oss för att åka raka vägen hem och det var nog tur. För ibland kändes det som om vi aldrig skulle komma hem, för nu kom även min trötthet. Men jag tog det enormt lugnt på slutet så att vi skulle komma helskinnade hem. Så vi landade inte förrän kl 01.30 på natten och då stöp jag i säng med tikarna, medans Emelie tvärslocknade i soffan och Gizmo på ett säkert ställe.

Så resten av dagen kommer vi alla att ta det lugnt, dock ska jag åka och jobba ett par timmar. Men sen blir det att slappa och bara mysa med hundarna för imorgon då blir det målning av......!

Myzan och Filles valpblogg kommer att bli uppdaterad under kvällen....

Sen avslutar jag dagens blogg med att tacka Lena för den fina gåvan jag har fått för min blogg.

Award

Jag kommer att utse några av mina favoritbloggar som ska få samma fina gåva av mig, men det återkommer jag till under kvällen. Känner att jag är för trött för att tänka ut 5 favoriter just nu, eftersom jag har så många fler jag skulle vilja ge till. Kanske det blir så också.....!

Gästbok

avdelare

0 kommentarer: