Pages

söndag, juli 13, 2008

Parning.....!

Äntligen har jag varit iväg med Myzan och parat, och det blev två jättelyckade parningar ute på en helt underbar ö i Stockholms skärgård. Mer om parningen kan ni läsa i valpbloggen här >>>> och ni kan se bilder här >>>>

Jag vill tacka Lena, Kent, grabbarna samt Lenas föräldrar för en helt underbar dag ute på eran ö. Jättegod mat och rabarberpaj till fikat blev man bjuden på. Och hundarna blev ju jättekära i varandra t.o.m så Myzan pep och nästan ylade när vi tog sista fikan innan sista parningen.

Myzan försökte även uppvakta Filles mamma Tara, men hon var inte intresserad, konstigt......!!! ;)

Även mitt älskade barnbarn Linus var med ut på ön och han tyckte att det var jätteroligt att få åka båt och springa fritt. Så när vi kom hem så var vi båda såååå trötta att vi nästan somnade i soffan. Ja iallafall gjorde Linus det.

När jag kom hem så fick jag även beskedet att Pyret har börjat löpt, så nu börjar planeringen även för henne. Det kommer troligtvis att vara 2 veckor mellan födslarna vilket kan vara ganska bra, för då har första kullen kommit ut den mest kritiska perioden.

Det ska bli så spännande att ha valpar, men nu kommer säkert tiden att gå alltför sakta tills första kullen föds. Det är tur att jag har lite att göra innan det är dax. Har ju inte kunnat måla varken sovrummet eller vardagsrummet pga allt regn so har kommit hos oss. Men jag fick ett gott råd om att ställa in kupévärmaren, men då är jag lite rädd att få hundhår i färgen. Men jag ska iallafall försöka och se hur det går.

Imorgon blir det en ny dag med Linus och då ska vi åka båt igen och denna gång är det morfars båt, och även Cheéri ska få följa med för första gången. Jag ska ej glömma kameran.....!!!!

Gästbok

0 kommentarer: