Pages

söndag, augusti 24, 2008

Cheéri går spår.....

Då har Cheéri gått sitt första spår tillsammans med husse, och detta för att få känna ett litet segerrus efter helgen andra förlust. Jag ska börja med lilla Cheéris berättelse, hon blev nämligen 9 månader i fredags och därmed startklar för de flesta tävlingar.

Vi börjar med spår eftersom jag anser att damen behöver lugna ner sig i sitt arbetstempo då jag har sett mycket stark arbetslust även hos denna dam. Så apporteringen kommer att köras sparsamt under hela hösten och sen får vi se om hon är startklar till våren.

Husse och Cheéri gick som sagt spår idag och fick följande kritik: En ung flattik som spårar utmärkt med mycket energi. Hunden löser alla vinklar utan att ringa. Hunden tar klöven direkt efter 13 minuter. Hunden är trevligt förd. Lycka till!!!!

Och med detta är alltså Cheéri Godkänd i Anlagsklassen, så nu väntar öppenspåren.

GRATTIS husse och Cheéri

Vad har mer hänt här då, jo husse åkte med Pyret till Norge för att försöka bärga NVCH titeln. Men något går fel och med facit i handen utan att vara dålig förlorare, så har man konstaterat att domaren som dömde troligtvis gjorde fel. För det första så var domaren alldeles ny i detta och med det oerfaren, samt att spårläggaren inte gav domaren någon information om vad spåret gick. Men Pyret gick hela spåret utan problem fast det inte fanns en tillstymmelse av blod och spåret låg mestadels i träsk, Pyret hittade skanken efter 20 minuter.

Denna domare och spårläggare hade tillsammans 6 spår och det blev 5 ekipage som fick 0:or och Pyret fick en 3:a.

Så både jag och husse är otroligt nöjda över våran lilla tjej och tycker att hon blev lite orättvis behandlad. Men vi kör troligtvis ett nytt race i Norge nästa år

Idag har vi även varit ute i skogen tillsammans med alla hundarna och plockat svamp, vi hittade en hel del som vi bl.a ska äta till kvällsmaten. Så nu ligger alla hundarna helt utslagna och mår som prinsar/prinssessor. Myzans mage växer så att det knakar så det ska bli otroligt intressant och se hur många som syns på röntgen när vi ska dit på torsdag. Jag har ännu inte känt någon spark, men däremot har jag lagt örat mot magen och hör hur det bubblar därinne.

Jag har suttit ganska många timmar nu framför datorn för att få nya hemsidan klar i tid, men jag börjar faktiskt se ett slut nu. Så om allt fortsätter att gå så här bra så kommer den nya hemsidan att kunna släppas den 1/9 som jag hade tänkt.

Gästbok

Avdelare

0 kommentarer: