Pages

måndag, augusti 04, 2008

Panik, lugn, lugn.....

Paniken sitter i mitt bröst och hamrar som en slägga, luften som jag försöker få ner i mina lungor stockar i sig halsen och kommer ej ner. Men jag måste ändå behålla lugnet för annars går ännu mera år skogen.

Jag var hos min käre bror idag med min externa hårddisk, och han kunde inte lova något om att rädda innehållet, vilket betyder att all info som jag har lagt ner på hårddisken troligtvis är förlorad iallafall för 2 månader tillbaks.

Så nu blir det att plocka fram alla cd-skivor och hoppas att det mesta går att återställa, men det kommer att ta en massa tid som jag egentligen inte har.......

Dock skulle min bror försöka se vad han kunde göra, men förberedde mig ändå på det värst, så nu när jag åkte hem från honom åkte jag in och köpte en massa CD skivor för nu jäklars ska det göras backup varje kväll så att jag inte hamnar i samma situation igen. Tack och lov har jag åtminstone hemsidorna redan ute på nätet så där behöver jag bara ladda hem filerna, men oj vad det kommer att ta tid iallafall för jag måste ju sortera upp det sen på datorn.

Min hopp står fortfarande till min älskade bror att han kan rädda mina filer, men det var troligtvis läsararmen som hade gått sönder eftersom den externa hårddisken var på när den åkte i golvet, jag jobbade......

Nej, nu ska jag sätta igång och kopiera filerna som jag har på mina CD skivor, så nu vet ni vad jag ska göra ikväll. Shit, shit, shit........

Gästbok

avdelare

0 kommentarer: