Pages

onsdag, augusti 06, 2008

Glädjande nyheter......

Först vill jag tacka er alla som har stöttat mig i mitt elände med den externa hårddisken. Ni kan inte ana hur mycket era ord värmer..

Jag fick ett samtal tidigt imorse från min käre mor, som berättade att en av hennes datakillar är beredd att hjälpa mig med disken, genom att öppna den i en s.k dammfri box och därmed försöka rädda filerna. Efter samtalet hade jag jättesvårt att somna om, jag hade nämligen tagit reda på under gårdagen att denna procedur skulle kosta en sjuhelskotta mycket pengar, och nu var det en kille som har dessa grejer och är samtidigt villig att hjälpa mig.

Nu undrar ni säkert varför inte min bror längre ska hjälpa mig, men det är som så att jag ringde till honom igår och fick veta att det program som han skulle köra för att rädda filerna inte fungerade på hårddisken, han hade dock en annan lösning på gång men eftersom han har så mycket att göra just nu så fanns det inga möjligheter för honom att köra det andra programmet just nu eftersom man låser upp en dator i ca 1-5 dagar. Och för tillfället så har min bror bara en dator och den måste han ha för att kunna sköta sitt jobb....

Så imorgon åker jag till min bror för att hämta hårddisken och även äta lunch tillsammans med honom innan jag åker till min mors jobb och träffar hennes datakille. Så mer om min hårddisk kommer troligtvis under morgondagen, så ni får jättegärna fortsätta att hålla alla tummarna som finns.

Från det ena till det andra, tack vare hårddisk kraschen har jag märkt hur stor min hemsida är, för nu har jag suttit i 3 dagar och bara laddad hem mina olika undersidor för att kunna uppdatera hemsidan. Och jag har fortfarande inte laddad hem allt ännu, i bara fotoalbumet som finns på hemsidan är det drygt 10 000 bilder. Ibland undrar man om man verkligen behöver allt som finns på hemsidan, men eftersom jag vet att hemsidan är uppskattad så tänker jag inte ta bort någonting.

Sen har vi ju min andra hemsida med all grafik, den har jag fortfarande ännu inte hunnit ladda hem. Men vi får se om jag verkligen behöver ladda hem något mera, för nu tänker jag faktiskt inte ladda hem något idag utan jag väntar tills jag har träffat datakillen imorgon.

Nu ska jag faktiskt ta en härlig skogstur tillsammans hundarna för idag har vi solsken. Och jag tänker inte bara ta den korta turen utan kaffet ska hällas upp i termosen och hundgodis samt lite dummies packas ner och sen blir det ett par timmar där ute. Ska väl också försöka se om jag kan hitta lite av det gyllene guld, dvs gula kantareller.

Ha en bra dag, för det ska jag försöka få till det.....!

Gästbok

avdelare

0 kommentarer: