Pages

fredag, augusti 01, 2008

Varmt & Arbogamordet.....

Det är fortfarande otroligt varmt här hos oss, varken jag eller hundarna orkar göra något. Sitter faktiskt och slösurfar ute tillsammans med hundarna, vi sitter i skuggan.

Tack och lov att det finns sån iallafall, skugga menar jag annars hade det varit olidligt..... Ikväll blir det grillning och bara njutning över att vara ledig, det har ju som sagt varit en ganska jobbig vecka. Önskar faktiskt mig en lång semester just nu, men jag får vackert vänta drygt en månad till...

Egentligen ska man inte blanda sig i saker och ting, men nu kan jag inte bara sitta och tiga längre. Det gäller nämligen mordet på de två barnen i Arboga och dess rättegång. Känner faktiskt att jag behöver ventilera mig då jag är både själv mamma samt mormor.

Jag fattar inte hur man kan så skoningslöst mörda två små oskyldig barn som inte har gjort en fluga, utan har hela livet framför sig. Visst kanske tyskan faktiskt är oskyld, men om hon inte är det hur kan man då sitta helt oberörd och faktiskt småle i stort sett hela tiden. Hur många "skruvar" är lösa där????

Och sen blir jag bara så förbannad när kvällstidningarna skriver att moderns vittnesmål kanske inte är pålitligt pga minnesbilderna. Jag kan mycket väl fatta att modern inte kan ge detaljrika minnesbilder under förhören, men när man sen sitter i rätten och man ser den anklagade kvinnan och det kanske är hon som har gjort det, och mamman blir påmind, så kanske alla pusselbitar faller på plats. Och mamman upplever det hela igen och därför kan ge såna detaljrika minnesbilder....

Varken läkare eller professorer kan ge svar på allt, som har med våran hjärna att göra. Så varför tvivla så mycket......!!

Nej, det skulle vara lite mer f-n anamma här i Sverige, ungefär som i USA. Där måste man nästan överbevisa att man är oskyldig och då är det inte säkert att man blir friad iallafall. Se bara på hur svenska Annika blir behandlad......

Jag tror faktiskt att tyskan är den skyldige, och det kommer jag att fortsätta tro. Men även om hon är den skyldige och hon får ett straff så vad är det då??? Jämfört med mamman som har blivit så hårt straffad genom att mista sina två barn samt fått men för livet. Hon kommer aldrig att bli fri....

Gästbok

avdelare

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Det är en riktig värme vi har fått, men det är rätt skönt eftersom förra sommaren var så tråkig. Fast man orkar inte göra mycket i värmen.
Så det är tur att det finns lite skugga men det är nästan lika varmt där :) Jätte fina bilder från Vaxholm och på Linus och naturligtvis på Myzan. Håller tummarna att hon är dräktig
Ha det så bra i värmen :)
Kram